3DSMax - Vložení detailu do scény - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Odkud pochází fotografka Anne Erhard?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

3DSMax - Vložení detailu do scény

7. února 2002, 00.00 | V tomto tutorialu se podíváme na trošku oddychové téma. Čistě efektní velmi jednloduchý postup pro dodání detailu do 3D scény s vynaložením téměř nulového úsilí.

V tomto tutorialu se podíváme na trošku oddychové téma. Čistě efektní postup pro dodání detailu do scény s vynaložením téměř nulového úsilí. Ptáte se, co se skrývá pod takto dokonale znějící definicí? Je to pouhé přidání nějakého stínu navíc. Podívejte se na obrázek s efektem a bez něj:

Nejlepší na tom je fakt, že spodní obrázek neobsahuje ani o jeden objekt navíc a při renderingu je výpočtová náročnost jen o chloupek vyšší. Už vás nebudu dále napínat. Fígl je v tom, že můžeme použít libovolné světlo (kromě omni) jako projektor libovolné bitmapy (i animace).
Kdybychom chtěli běžným způsobem do scény dodat stíny vrhané stromy, museli bychom si je alespoň schématicky vymodelovat (a výsledek by určitě nebyl tak přesvědčivý - nehledě na složitý postup). Takto nám stačí, když budeme mít k dispozici použitelnou bitmapu. Pro tutorial jsem použil obrázek dodávaný v balíčku Maxka. Obrázek vypadá takto:

Jak sami vidíte, jedná se o čistě k tomuto účelu vytvořené bitmapy. Nic víc obrázek obsahovat nepotřebuje a předělat nějakou fotku krajiny pro tento účel není žádný problém.

Teď už k samotnému postupu:
Otevřte si libovolnou scénu, do které byste chtěli dodat efekt vrhaného stínu.

V horním pohledu vidíte mou scénu, ve které jsem měl již vytvořené dvě Omni Lights a dodal jsem ještě jedno Target Spot. Právě na Spot Light použijeme naši mapu.
Důležitou věcí je správné nasměrování světla, které musí být v jedné linii (alespoň přibližně nebo přesně - zarovnat zdroj Spot Light s Omni) s hlavním světlem, které vrhá stíny, aby na sebe nebyly stíny nedejbože kolmé.

Označte si zdroj Spot Light a v Modify panelu upravte parametry. Najděte místo, kde je parametr Projector a klikněte na prázdný čtverec vedle. Vyberte Bitmap a nalistujte obrázek stromů:

Můžete ještě upravit parametry intenzity světla a případně barvu.

Nyní už jen vhodně nastavit pohled kamery (asi to nebude proti zdroji světla, protože by si mohl nějaký rýpal všimnout, že tam žádné stromy nejsou a scénu si vyrenderovat. "Voalá".

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: