Modelování v 3DStudiu Max - Deformace - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Jaký fotograf/ka získal/a cenu za nejpopulárnější příspěvek v Nikon Photo Contest?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

Modelování v 3DStudiu Max - Deformace

8. prosince 1999, 00.00 | Protlačení "měkkého" materiálu skrze dutý válec se pokusíme vytvořit
pomocí funkce Free Form Deformation.

 

1) V liště Create->Geometry klikneme na Box a vytvoříme si desku s hodnotami: Length=1000,0 ; Width=1000,0 ; Height=-6,076 ; Lenght Segs=1 ; Width Segs=1 ; Height Segs=1 ; Generate Mapping Coords=ON. Objekt pojmenujme např. "Deska". Objekt umístíme pomocí přikazu Transofm Type In... (v menu Tools, dále jen TTI) na souřadnice: MOVE TTI  X=-18,635 ; Y=-82,15 ; Z=-32,993. V menu Tools->Material Editor... klikneme na ikonu  Get Material, vybereme ze seznamu materiál Wood Checker a aplikujeme jej na tento objekt. Poté v liště Modify klikneme na UVW Map a namapujeme tuto texturu na objekt s hodnotami: Planar=ON ; Length=275,706 ; Width=322,333 ; Height=6,082. Sub-object Gizmo umístíme na souřadnice MOVE TTI  X=-18,635 ; Y=-82,15 ; Z=-36,031.

2) V liště Create->Geometry klikneme na Sphere a nastavíme hodnoty na: Radius=18,292 ; Segments=40 ; Smooth=ON. Objekt pojmenujme "Koule". Umístíme ji na souřadnice MOVE TTI  X=23,025 ; Y=-74,63 ; Z=43,647. Poté aplikujeme modifikátor Noise s hodnotami: Seed=0 ; Scale=100,0 ; Fractal=ON ; Roughness=0,0 ; Iterations=6,0 ; Strength=X=5,0 ; Y=15,0 ; Z=5,0. V menu Tools->Material Editor... klikneme opět na ikonu Get Material, vybereme ze seznamu materiál Red Paint Strokes a aplikujeme jej na tento objekt. V liště Modify klikneme na UVW Map a namapujeme tuto texturu na objekt s hodnotami: Sperhical=ON ; Length=36,846 ; Width=36,846 ; Height=36,846. Sub-object Gizmo umístíme na souřadnice MOVE TTI  X=22,675 ; Y=-75,173 ; Z=43,536.

3) V liště Create->Cameras klikneme na Target Camera a vytvoříme si kameru. Směr pohledu "Target Camera" umístíme na souřadnice MOVE TTI  X=92,723 ; Y=-194,963 ; Z=45,019 ; Dolly=148,86 ; ROTATE TTI  X=75,0 ; Y=0,0 ; Z=29,412 ; Dolly=148,86. Cíl pohledu "Camera01.Target" umístíme na MOVE TTI  X=22,11 ; Y=-69,708 ; Z=6,491.

4) V liště Create->Lights klikneme na Target Spot a vytvoříme si světlo, kde "Spot01" umístíme na souřadnice MOVE TTI  X=95,893 ; Y=-126,107 ; Z=145,27 ; Dolly=154,112 ; ROTATE TTI  X=35,961 ; Y=0,0 ; Z=52,907 ; Dolly=154,112 a "Spot01.Target" na MOVE TTI  X=23,705 ; Y=-71,526 ; Z=20,528. Parametry pro toto světlo nastavíme na: [General Parameters] Color=242,242,242 ; [Spotlights Parameters]  Hotspot=43,0 ; Falloff=53,5 ; [Shadow Parameters] Cast Shadows=ON.

5) V liště Create->Lights klikneme na Omni a vytvoříme si druhé světlo, které umístíme na souřadnice MOVE TTI  X=21,034 ; Y=-4,657 ; Z=131,482. Parametry pro toto světlo nastavíme na: [General Parameters] Color=136,136,136.

6) Nyní v liště Create->Geometry klikneme na Tube a vytvoříme válec s dírou. Ten nastavíme na hodnoty: Radius 1=38,051 ; Radius 2=11,485 ; Height=21,525 ; Height Segments=10 ; Cap Segments=10 ; Sides=24 ; Smooth=ON a umístíme jej na MOVE TTI  X=23,318 ; Y=-74,439 ; Z=0,0. V liště Modify vybereme ze seznamu modifikátor Lattice a aplikujeme ho na tento objekt s hodnotami: Struts Only=ON ; Radius=0,25 ; Segments=1,0 ; Sides=4.

7) V liště Create->Space Warps klikneme na FFD(Cyl) a vytvoříme deformační síť. Tu nejprve umístíme na MOVE TTI  X=23,654 ; Y=-74,645 ; Z=10,846 a poté nastavíme na hodnoty: Radius=28,042 ; Height=21,693 ; Set Number of Points=3x20x2.

Aby mohla být provedena deformace, je potřeba síť upravit takto: Aktivujeme v roletce tlačítko  , klikneme do horního (Top) výřezu, a vybereme všech 40 bodů  v druhém radiusu. Aktivujeme si ikonu  XY (Rectrict to XY Plane) pro pohyb ve směru X a Y a poté kliknutím na ikonu  (Select and Non-Uniform Scale) změníme měřítko těchto bodů na poloměr vnitřní části válce. Deaktivujeme tlačítko Sub-Object.

8) Nyní spojíme dohromady objekt "Koule" a deformační síť. Vybereme síť, klikneme na ikonu  Bind To Space Warp a táhnutím myši vybereme objekt "Koule".

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: