Chamfer Maker pro CINEMU 4D je zpět! - Cinema 4D - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Odkud pochází fotografka Anne Erhard?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Cinema 4D

Chamfer Maker pro CINEMU 4D je zpět!

18. prosince 2013, 16.38 | A je ještě lepší! Už mimochodem proto, že má další nový režim, který vychází z nových možností zaoblení CIENMY 4D. Ale podstatné je něco jiného, a to holá skutečnost, že je plugin překompilovaný pro CINEMU 4D R15 jako takovou. Protože je prostě užitečný. Jak moc si ukážeme v praktické demonstraci: modelování kuchyňské linky.

 

Dnešní návod je možná poslední v tomto roce, ale kdo ví, třeba pro vás ještě něco připravím. Ale aby to bylo zábavnější, zahodíme dnes všechno to suché popisování a vrhneme se rovnou na obsah. Dnešní video tedy není recenzí pluginu, ale demonstrací jeho užití na vyloženě praktickém příkladu.

 

Dnešním tématem je tedy využití pluginu při modelování nějakého nábytku tvořeného především deskovým materiálem (DTD, MDF). Tedy mohou to být různé skřínky, poličky, kuchyňská linka, nábytek pod umyvadlo a podobné věci. Všechny tyto objekty jsou vlastně velmi fádní, a tak aby dobře ve scéně fungovaly, je nutné, aby byly připraveny pečlivě.

 

Co tím míníme? To, že hlavním detailem, který objekt přivádí do reálného života, jsou detaily zaoblení. Zaoblení je detailem, který je přechodovou částí mezi dvěma klíčovými plochami. Pokud chcete dosáhnout opravdu realistického výsledku, pak je nutné, aby bylo takové zaoblení mezi těmito plochami vytvořeno, protože je místem, ve kterém „teče světlo“. Je tedy také často místem, ve kterém můžeme vizuálně vůbec identifikovat změnu směřování ploch objektu.

 

Všechno je v reálném životě mírně zaoblené. Toto tvrzení, pokud je převedeme až ad absurdum, je pravdou i v mikroskopickém měřítku ostří nože. Tak hluboce nemá asi smyslu jít, ale běžné hrany objektu jsou opravdu vždy alespoň s malým poloměrem a tento poloměr, jak jsme již řekli, je místem jiného odrazu světla či okolí a tím pádem místem, které nám „vytahuje“ 3D model z prostoru.

 

Taková zaoblení můžeme vytvářet dvěma způsoby. Destruktivně, tedy modelovacími nástroji (které jsou v CINEMĚ 4D vyřešené výborně), ale to má své nevýhody. A to značné. Přijde klient a řekne: rozmysleli jsme se, hrany skřínek nebudou jen páskou s PVAC lepidlem (tavným), ale budou vytvořené vysokou ABS hranou. To tedy znamená zcela jiný poloměr, výšku hrany a další. To znamená, v případě destruktivního přístupu, vymodelovat vše znova. A to není zrovna příjemné.

 

To pokud by to byl generátor, byla by situace jiná. Podstatně příjemnější, protože bychom mohli jen změnit pár hodnot a objekt by již vypadal jinak – tak jak potřebujeme. A to je přesně to, co umí ChamferMaker...

 

Kdo jej vlastně připravil? Velké díky za tento skvělý nástroj, s jeho desítkami voleb a parametry, je totiž velmi robustní, patří Antonu Marschenkovi. Ten jej ale dále nevyvíjí a další úpravy tak dělají jiní. V tomto případě André Berg, který připravil verzi kompilovanou pro CINEMU 4D R15. To je skvělé, jsem tím velmi, opravdu velmi potěšený. Je to totiž výborný plugin.

 

Pro další informace o pluginu prosím navštivte stránky kompilátora (Andrého), my se budeme soustředit na náš příklad...

 

Pojďme modelovat. Bude to přeci jen chvilinka.

 

video na Vimeo.com

 

Video na Vimeo.com: Modelování nábytku pomocí Chamfer Makeru pro CINEMU 4D.

 

A pokud bychom se již tento rok neslyšeli, nevadí. Je to jen číslo, které nemá žádný význam. Na druhou stranu: čím jsem starší, tím mě více těší představa Slunovratu než oslavy Nového roku. Těším se, že si sednu k počítači a venku nebude tma, a až od něj vstanu, venku nebude tma. Těším se, že nebudu mít krk jak žirafa co mžourá na zmrzlou silnici před sebou a čeká co vteřinu zradu. Žirafa na bruslích :). Při té vší inverzi a námrazách na sebe dejte pozor. A nespěchejte. A ten počítač vypněte. Pěkný Nový rok.

 

Váš Pavel Zoch

 

 

 

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » Software  » Cinema 4D  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: